Acte de solidaritat amb el poble sirià
A 5 anys de l’inici de la revolució
Fora Assad!
Fora ISIS!
No a les intervencions militars estrangeres!
Per la pau i els drets humans
Diumenge 13 de març, 12h, Rambla del Raval, Barcelona
(Metro: Drassanes L3 · Paral·lel L2/L3)
Nota de premsa:
Una xarxa plural d’entitats catalanes convoca a un acte de solidaritat amb el poble sirià el diumenge 13 de març a la Rambla del Raval
Les associacions de sirians a Catalunya, oenegès com FundiPau, Sodepau, la Fede.cat i el CIEMEN, organitzacions polítiques com ICV, ERC, En Lluita o LI, i plataformes com Stop Mare Mortum i Aturem la Guerra o sindicats com la USTEC donen suport a la convocatòria.
Amb motiu del cinquè aniversari de l’inici de la guerra de Síria, que ja ha provocat la mort de més de 300.000 persones i el desplaçament d’uns 11 milions de persones -ja sigui dins del país o a l’estranger-, una vintena d’entitats, plataformes i partits polítics catalans, amb un especial rol de les entitats sirianes a casa nostra Associació Siriocatalana per la Llibertat i la Democràcia i Comitè Català de Solidaritat amb el Poble Sirià, convoquen un acte de solidaritat amb els pobles d’aquell país del Pròxim Orient.
L’acte, diumenge 13 de març a les 12 del migdia a la Rambla del Raval de Barcelona, inclourà una concentració, diversos parlaments – entre els que caldria destacar intervencions de Maria Cañadas , presidenta d’Amnistia Internacional-Catalunya i de Beatriu Guarro, d’Stop Mare Mortum- i actuacions musicals i poètiques d’actrius com Rosa Boladeras o escriptores com Sònia Moll.
Consensuat per tot un ventall molt plural d’entitats de la societat civil catalana, l’acte explicitarà l’oposició al règim de Bashar al-Assad, a l’Estat Islàmic i totes les intervencions militars estrangeres. En aquest sentit s’ha redactat un manifest que clou amb els punts següents:
- Ens solidaritzem amb les forces democràtiques del conjunt de Síria- atenent la seva diversitat de pobles i religions- Ens posicionem amb els moviments populars que encara avui defensen els objectius originals de la revolució. Hem de fer el que calgui per expressar aquesta solidaritat.
- Rebutgem l’ús interessat del conflicte sirià per intentar justificar actituds i mesures islamòfobes a casa nostra. En aquest àmbit donem suport a les campanyes contra la islamofòbia, el feixisme, el racisme, la xenofòbia i les fem nostres.
- Exigim un canvi fonamental en les polítiques de l’Estat espanyol pel que fa a les persones refugiades i demanem que es compleixi el dret internacional i les recomanacions de les agències competents de l’ONU. Les persones que fugen d’una guerra han de tenir garantit el dret d’asil, i es mereixen suport i respecte, com reclamaven les persones refugiades de la Guerra Civil Espanyola.
- Considerem que cal canviar les polítiques d’asil, d’atenció als refugiats i de rescat marítim. La Unió Europea i els estats han d’establir vies segures i legals als potencials sol·licitants d’asil per tal de garantir el dret a la vida i la dignitat humana en les diferents etapes del seu desplaçament forçat, des del seu país d’origen, els de trànsit i la seva acollida.